چطور در تابستان بهترین استفاده از کولر ماشین را داشته باشیم

تابستان! فصلی که بدون شک باعث میشود هنگام رانندگی از گرما کلافه شوید. یا بیرون رفتن از خانه در ساعات گرم‌تر برایتان طاقت فرسا باشد. اما نگران نباشید، زیرا ما نکاتی در مورد نحوه استفاده موثر از کولر اتومبیل خود در تابستان آماده کرده‌ایم. دانستن اینکه چگونه کولر ماشین خود را به طور موثر فعال کنید برای خنک شدن، راحت و مطمئن ماندن در حین رانندگی طولانی مدت بسیار مهم است.

ما برخی از بهترین نکات را در مورد نحوه استفاده موثر از کولر خودرو، نحوه نگهداری از آن، و کارهایی که باید در زمانی که به درستی خنک نمی شود انجام دهید، به اشتراک می گذاریم. در پایان این پست، شما قادر خواهید بود حتی زمانی که دما افزایش می یابد، خنکی ماشین خود را حفظ کنید.

تهویه مطبوع ممکن است یکی از مهم ترین ویژگی های وسیله نقلیه شما باشد، به خصوص زمانی که پایین کشیدن شیشه ها کافی نیست. با این حال، آیا می دانید چگونه از سیستم تهویه مطبوع خودرو خود به درستی استفاده کنید؟ به خاطر داشته باشید که وقتی بی دقت از آن استفاده می کنید، می توانید فشار زیادی را به موتور خود وارد کنید و حتی مسافت پیموده شده با سوخت را کاهش دهید. بنابراین، قبل از اینکه برق AC خود را به بالاترین سطح برسانید، مطمئن شوید که این نکات را بررسی کرده اید.

در ابتدا مهم‌ترین نکاتی که باید به یاد داشته باشید


اولین کاری که باید انجام دهید این است که با پارک کردن وسیله نقلیه خود در یک منطقه سایه، کار سیستم کولر ماشین را کاهش دهید. ممکن است پیدا کردن آن دشوار باشد، به خصوص زمانی که در حال رانندگی به یک پارکینگ بزرگ هستید. با این حال، همیشه بهتر است سعی کنید راهی برای پارک وسیله نقلیه خود در سایه پیدا کنید. همچنین اگر تشخیص دهید که سایه در نزدیکی درخت یا ساختمان در یک زمان خاص از روز کجا قرار دارد به شما کمک خواهد کرد. اگر می‌خواهید در فضای باز پارک کنید، می‌توانید شیشه جلوی خودرو را که سایه‌دار است بکشید تا شیشه‌های ماشینتان را بپوشاند. انجام این کار باعث کاهش اثر گلخانه ای در داخل وسیله نقلیه شما می شود.

شیشه‌ها را پایین بیاورید


راهی برای خنک کردن سریع خودروی وجود دارد بدون اینکه سیستم تهویه مطبوع را تا انتها زیاد ببرید. هنگامی که وارد ماشین خود شدید، هر چهار شیشه را پایین بیاورید، سپس شروع به رانندگی کنید. شما مجبور نیستید سریعتر از 10 یا 15 مایل در ساعت بروید تا هوای تازه در داخل ماشین شما گردش کند. فقط کمی رانندگی کنید تا هوای داغ و راکد از ماشین بیرون برود.

AC را روشن کنید، اما آن را روی Low قرار دهید


آیا تجربه بیدار شدن ناگهانی در هنگام خواب کامل در شب را داشته اید؟ آزار دهنده است، درست است؟ خب، سیستم AC شما هم این را نمی خواهد. هر زمان که آن را روشن می کنید، ممکن است برای آن سخت باشد که تمام قدرت خود را ارائه دهد. بنابراین، بهتر است ابتدا آن را روی کم تنظیم کنید، سپس چند دقیقه بعد سطح را افزایش دهید. اگر سیستم تهویه مطبوع شما اتوماتیک است، مطمئن شوید که در حالت Low روشن می شود. با رانندگی به تدریج سرعت آن افزایش می یابد.

از خاموش کردن فوری سیستم تهویه مطبوع خودداری کنید


یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که رانندگان مرتکب می‌شوند، خاموش کردن ناگهانی موتور خودرو بدون خاموش کردن تهویه مطبوع است. این دلیل اصلی تجمع باکتری ها و خزه ها روی اواپراتور و سایر قسمت های خودرو است. شایان ذکر است که پس از چند مایل رانندگی با کولر روشن، ممکن است اواپراتور شما نزدیک به سرما باشد. اگر آن را به درستی خشک نکنید، ممکن است باعث تراکم شود که می تواند گودال آب را زیر وسیله نقلیه شما جمع کند. بنابراین، قبل از خاموش کردن خودرو، ابتدا باید تهویه مطبوع را خاموش کنید و فن را با سرعت متوسط ​​روشن کنید تا اواپراتور خشک شود.

سیستم تهویه مطبوع خودروی شما برای جلوگیری از تأثیرات داغ گرمای تابستان آماده می‌شود. باز کردن پنجره ها ممکن است کمی در مصرف سوخت صرفه جویی کند. اما برای راحتی بیشتر، می خواهید تهویه مطبوع را روشن کنید و اجازه دهید رطوبت را کاهش دهد.

کولر را از قبل روشن نگه ندارید


تهویه مطبوع خودروی شما در هنگام رانندگی بسیار بهتر عمل می کند. زیرا هرچه موتور سریعتر بچرخد، کمپرسور AC سریعتر کار می کند و به سیستم اجازه می دهد به طور موثرتری خنک شود. وقتی شروع به رانندگی کردید، کولر را روشن کنید و تمام پنجره ها را برای 10 تا 20 ثانیه باز کنید. حتی در گرم ترین روزها، هوای داخل خودرو بسیار گرمتر از هوای بیرون خواهد بود. ممکن است فکر کنید که خنک کننده تهویه مطبوع را هدر می دهید. اما مدت زیادی طول می کشد تا AC شروع به خنک شدن کند، بنابراین شما در واقع به خنک کردن فضای داخلی کمک خواهید کرد.

درجه کولر را در حالت کم بگذارید

تنظیم بر روی کمترین دما و تنظیم فن باعث می شود تهویه مطبوع خودرو کارآمدتر شود، هوا کمتر خشک شود و در واقع می تواند در مصرف سوخت صرفه جویی کند. در یک سیستم AC معمولی، هوا تا 38 درجه فارنهایت خنک می شود. اگر دما را بالاتر تنظیم کنید، در واقع سیستم را مجبور می کنید تا هوای خنک شده را دوباره گرم کند، که تلاش بیشتر و سوخت بیشتری را می طلبد.

Stop / Start را خاموش کنید

اگر خودروی جدیدتری دارید که دارای سیستم استارت / استاپ خودکار است، آن را خاموش کنید. این ویژگی باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می شود، اما برای بسیاری از خودروها می تواند از کارکرد کمپرسور تهویه مطبوع خودرو هنگام خاموش کردن موتور جلوگیری کند. در هوای بسیار گرم، می توانید خیلی سریع متوجه کمبود هوای خنک شوید، به خصوص اگر در یک چراغ توقف طولانی مدت یا در ترافیک قفل شده که به سختی در حال حرکت است گیر کرده اید.

مطمئن شوید که فیلترتان تمیز است

در اولین فرصت حتما، فیلتر هوای کابین خود را بررسی کنید تا از تمیز بودن آن مطمئن شوید. فیلتر کثیف از جریان هوای مطلوب جلوگیری می کند. در خودروهای جدیدتر، بررسی این فیلترها نسبتاً آسان است. اگر دیدید کثیفی زیادی روی آن انباشته شده است، وقت آن است که آن را تغییر دهید. اگر بتوانید خودتان فیلتر را تعویض کنید، می توانید در هزینه صرفه جویی کنید. در بسیاری از خودروهای مدرن، فیلتر در پشت محفظه قابل دسترسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

محتوای جدول

محصولات ویژه

پرده هوای بادگرم کویل دارRM4015-S/Y-W-VY

قیمت اصلی ۲۸,۳۲۴,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲۶,۹۰۰,۰۰۰ تومان است.
ارسال سریع

ارسال سریع

به محض ثبت سفارش

debit-card

خرید مطمئن

سابقه و اعتبار در فروش

technical-support (2)

پشتیبانی 24/7

همیشه هستیم.

secure-payment (7)

پرداخت راحت

روشهای مختلف پرداخت

ورود

حساب کاربری ندارید؟

سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
0