کولرآبی سلولزی در سالهای اخیر مورد استقبال قابل توجهی قرار گرفته است،لذا بررسی میکنیم نفاوت پوشال معمولی را پدسلولزی تا به پاسخ کولرآبی چیست برسیم.

پوشال و پد سلولزی:

پوشال معمولی کولرآبی از رشته های نازک چوب بوسیله ی دستگاه پوشال سازی ساخته میشود،قطر پوشالها حدود 2 میلیمتر میباشند.چوب به دلیل متخلخل بودن و ساختمان فیبری خاصیت جذب آب را دارد و آب را به مدت طولانی در خود نگه میدارد.به همین دلیل پوشال از چوب که رشته ای شده اند ساخته میشود و اصولا چوب به دلیل خاصیت جذب آب در سیستمهای سرمایش تبخیری به صورت گسترده استفاده میشود.

بهترین چوب جهت تولید پوشال کولر،چوب سپیدار،تیره بید و صنوبر میباشد.این رشته ها بسیار نرم و سبک میباشند.

پدسلولزی:پدسلولزی که با استقبال فراوان مواجه شده است،از کاغذ کرافت که از سلولز ساخته شده است.سلولز یک جز ساختاری مهم دیواره سلولی اولیه ی گیاهان سبز،جلبکها در اشکال گوناگون و کپک ها میباشد.سلولز عمدتا برای ساخت کاغذ و مقوا ساخته میشود و برگشت پذیر میباشد.

کاغذهای کرفت نازک،یکپارچه و بسیارمنظم به صورت موجدار درهم تنیده میشوند،این محصول خاصیت جذب آب و ترشدگی بسیار بالایی دارد و آب را به مدت طولانی در خود نگه میدارد.

کاغذ کرافت
کاغذ کرافت

با توجه به خواص کاغذ کرافت به عنوان واسط سرمایش تبخیری استفاده میشود.به دلیل ساختارمحکم و فشردگی و فشردگی پدسلولزی مقاومت و عمر بسیار بالایی دارند و میزان مصرف آب و بازده سرمایشی کولر را به نحو قابل توجهی افزایش میدهند.

پد سلولزی که در کولر آبی مورداستفاده قرار میگیرد به دلیل ساختاریکپارچه بصورت یکنواخت و کامل خیس شده و درنتیجه خنکی بیشتری را ایجاد میکند.

کولرآبی سلولزی
کولر آبی سلولزی

همچنین پدسلولزی به دلیل اینکه رطوبت را به مقدار زیاد درون خود نگه میدارد در دماهای بالا راندمان بهتری دارد و مانند کولرهای پوشالی باعث افزایش رطوبت بی رویه در روزهای گرم نخواهد شد.در کولرهای آبی معمولی به دلیل اینکه رطوبت محیط را افزایش میدهند در دماهای بالای 40درجه خاصیت خنک کنندگی کاهش میابد و به اصطلاح هوا دم میکند،در این مورد پد سولزی عملکرد بسیار بهتری دارد.

پدهای سلولزی که در کولرآبی استفاده میشود بوسیله ی پوشش رزین مقاوم سازی میشوند تا عمر آن افزایش پیداکند،همچنین به دلیل ساختارفشرده از ورود گردوخاک و آلودگیها تاحد قابل قبولی جلوگیری میکند.پدسلولزی به صورت گسترده در صنایع همچون تاسیسات،دام و طیور،مرغداری،گلخانه و ….استفاده میشود.

باتوجه به اینکه کاغذ کرافت عمدتا وارداتی میباشد قیمت ان نسبت به پوشال بیشتر است که به دلیل مزایای این محصول ،این گرانتر بودن جز معایب پدسلولزی به شمار نمیاید.

بصورت تیتروار مزایای استفاده از پد سلولزی در کولرآبی به صورت زیر میباشد:

جلوگیری از ورود آلودگی و گردوخاک به محیط به دلیل ساختار منسجم و متراکم

بازده سرمایشی بالاتر نسبت به پوشالهای قدیمی

مصرف آب کمتر

طول عمر زیاد

رطوبت هوای متعادل

رسوب گذاری کمتر

عملکرد بسیار بهتردر دمای بالای 40 درجه سانتیگراد

جهت سفارش کولرآبی سلولزی وارد شوید
اولین استفاده از کولرآبی سلولزی:

هنگامیکه کولرآبی سلولزی را خریداری نمود قبل از بهره برداری ازآن،ابتدا کاملا شست و شو داده شود تا براده ها و خاک اره های حاصل از برش پد خارج گردد.منبع را پر از آب نموده،پمپ بدون روشن شدن فن به مدت 30 دقیقه روشن کارکند تا پد کاملا شستشو و عاری از هرگونه مواد زاید گردد.سپس آب مخزن خالی و دوباره آبگیری شود.

مهمترین عیب پد سلولزی:

باتوجه به مزایای پدسلولزی،معایبی نیز شامل حال پدسلولزی میشود که مهمترین آن بوی نامطبوع پدسلولزی است(بوی ماهی گندیده).البته این بو دراثر رعایت نکردن موارد نگهداری و پس از مدتی استفاده پدیدار میگردد و ابتدا به ساکن هیچ بویی ندارد.با توجه به اینکه پدسلولزی از خاصیت جذب آب و رطوبت بسیار بالایی برخوردار است،به دلیل انباشت آب و رطوبت پس از مدتی ،بوی نامطبوعی را تولید خواهد نمود.همچنین وجود آب راکد و طوبت در مدت نه چندان طولانی محل بسیار مناسبی برای تجمع باکتریها و قارچها خواهد شد که این از لحاظ سلامت مضر است.

جهت اینکه بتوانیم از مزایای پدسلولزی استفاده نماییم بایستی اقدامات پیشگیری از ایجاد بوی نامطبوع را رعایت نماییم.

  • تخلیه آب کولر:آب کولر بایستی هر 10 روز یکبار تخلیه و آب جدید بارگیری شود
  • تمیزکردن محفظه و کفی کولر:برای جلوگیری از تجمع باکتریها بایستی بصورت متناوب محفظه و کفی شستشو شود،بهتر این است که با برس سیمی و مقداری سرکه این شستشو انجام شود.
  • خوشبوکردن کولر:میتوانی از مواد خوشبوکننده مایع استفاده نماییم و برروی پدسلولزی اسپری نماییم(پس از شستشو)
  • شستشوی پد سلولزی:پد سلولزی بایستی شستشو شود
  • تعویض پدهای سلولزی:درست است که پدسلولزی عمر بالایی دارد اما در اثر رعایت نکردن موارد و استفاده ی طولانی مدت بی وقفه از پد،بهتر است برای رهایی از بوی نامطبوع پدها تعویض گردند

دیدگاهتان را بنویسید

محتوای جدول

محصولات ویژه

مخزن دارای شناور اتصال به آب شهری

قیمت اصلی ۵۹۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۹۰,۰۰۰ تومان است.
ارسال سریع

ارسال سریع

به محض ثبت سفارش

debit-card

خرید مطمئن

سابقه و اعتبار در فروش

technical-support (2)

پشتیبانی 24/7

همیشه هستیم.

secure-payment (7)

پرداخت راحت

روشهای مختلف پرداخت

ورود

حساب کاربری ندارید؟

سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
0