داکت اسپیلیت:

در سایت هوای خاص سعی میکنیم موارد فنی را ابتدا ساده ودر مرحله ی بعد تقریبا کامل به نحویکه عزیزان و خریداران نیاز به منبع دیگری برای مطالعه نداشته باشند،یکی از موارد داکت اسپلیت است.

در سایتها و مقالات مختلف،توضیحات زیادی در مورد داکت اسپلیت داده شده است که در بیشتر انها فرض براین است که خواننده موارد ابتدایی را میداند که ممکن است اینگونه نباشد.

داکت اسپلیت دقیقا همان اسپلیت کولر است،دارای دو یونیت داخلی و خارجی،در یونیت بیرونی داکت اسپلیت،کندانسور،شیرانبساط و کمپرسور میباشد و در یونیت داخلی اواپراتور قرار دارد.

اما یونیت داخلی داکت اسپلیت برخلاف اسپلیت کولر درزیر سقف کاذب میباشد و توکار انجام میشود.

اسپلیت کولر بایستی در جایی مناسب که از آنجا بتوان بادسرد را با کانال به اتاقها و مکانهای موردنظر توزیع نمود قرار داده شود،پس لوله ی مسی حامل مبرد تا یونیت داخلی کشیده میشود،در پایانه ها از دریچه ی هوا استفاده میکنیم،حال میتوانیم با دمپر توزیع هوا را در همان مکان کنترل نمود و از ترموستات نیز استفاده نمود.

عملکرد داکت اسپلیت درسرمایش به اینگونه است که مبرد سرد به یونیت داخلی میرسد در آنجا با عبور از کویل و باد فن،مبرد گرم شده و دوباره به یونیت خارجی برمیگردد،و هوای سرد شده محیط در اتاقها توزیع میشود.

مبرد گرم شده که به هوای گرم کبدل شده توسط کمپرسور برگشت داده میشود و پس از عبور از شیر انبسط و کندانسور به مبرد مایع سرد بدل میگردد.

عملکرد داکت اسپلیت در گرمایش برعکس سرمایش میباشد،این کار بوسیله ی شیرچهارطرفه انجام میشود،در واقع جای کندانسور و اواپراتور عوض میگردد،گاز در کندانسور گرم میشود و به یونیت داخلی میرسد و در آنجا با از دست دادن حرارت در مبدل حرارتی ،مایع شده و به یونیت داخلی برمیگردد.

پس از داکت اسپلیت برای گرمایش نیز میتوانیم استفاده کنیم،اما مشکل مصرف برق زیاد و همچنین بازده دستگاه در حالت گرمایش میباشد که در مناطق سردسیر عملکرد مناسبی ندارد و در هوای بین 0 تا 5 درجه یا زیر صفر یونیت گرمایی نخواهد داد.

حال برای رفع این مشکل از کویل آب گرم استفاده میکنیم

کویل آب گرم را در جلو و پشت یونیت داخلی میتوانیم قرار دهیم،قرار دادن کویل آبگرم در پشت دستگاه ایراداتی دارد:

  • اتلاف گرما
  • از بین رفتن کیفیت بلبرینگ ها
  • امکان دفرمه شدن بلوور
  • دسترسی سخت تر به فیلتر مکش دستگاه
  • پایین آمدن راندمان
  • پایین بودن سرعت هوا در کانال برگشت

آبگرم برای کویل را از طریق پکیج یا موتورخانه تامین نمود

کویل آبگرم از لوله‌های مارپیچ مسی تشکیل شده است که می‌تواند به صورت دو ردیفه و سه ردیفه قرار بگیرد. جریان آب گرم از درون لوله مسی عبور خواهد نمود و با عبور هوا از بین کویل آب گرم توسط فن، محیط ساختمان گرم می‌شود. بر روی لوله‌ها، فین‌های مسی یا آلومینیومی به ضخامت 150 میکرون و به صورت موجدار  قرار گرفته‌اند. این فین‌ها می‌توانند فین های معمولی یا بلوفین باشند. فین‌های بلوفین بر خلاف فین های معمولی، در برابر خوردگی مقاوم هستند.این فینها با عث افزایش انتقال حرارت شده و تمام مایع در پروسه ی انتقال حرارت خواهد گرفت.

کویلهای آبگرم به صورت گسترده در داکت اسپلیت استفاده میگردد

کویل آبگرم

دیدگاهتان را بنویسید

محتوای جدول

محصولات ویژه

پرده هوای فراز کاویان مدل FM4012 L/Y-LUX

قیمت اصلی ۱۸,۱۹۵,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۵,۲۲۵,۰۰۰ تومان است.
مدل

طرح کابین لوکس FM4012 L/Y-LUX

طول

120

عمق

22

ارتفاع

23

وزن(kg)

18

حجم هوادهیm3/h دورکند

1500

حجم هوادهیm3/h دور تند

1900

میزان صدا (dB) دورکند

55

میزان صدا (dB) دورتند

58

قدرت موتور (w) دورکند

400

قدرت موتور (w)دور تند

440

برق مصرفیv

220

فرکانسhz

50

سرعت باد در دور تند m/s

20

ارسال سریع

ارسال سریع

به محض ثبت سفارش

debit-card

خرید مطمئن

سابقه و اعتبار در فروش

technical-support (2)

پشتیبانی 24/7

همیشه هستیم.

secure-payment (7)

پرداخت راحت

روشهای مختلف پرداخت

ورود

حساب کاربری ندارید؟

سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
0