مراکز علمی و تحقیقاتی زیادی در دنیا وجود دارند که برروی موارد مهمی که شاید از دید ما پنهان مانده،سالها تحقیق و بررسی میکنند تا مدام بازده پرسنل خود را بالا برده و به 100 در 100 نزدیک نمایند.یکی از این عوامل ، عامل تاثیر تهویه مطبوع در عملکرد یک مجموعه است.چه تولیدی باشد و چه اداری.

یافتن و تنظیم دمای محیطی که همه در آن احساس راحتی کنند کار چالش برانگیزی است. دمای مطلوب محیط امری بسیار مهم و تاثیرگذار در بهره‌وری کارمندان یک سازمان می‌باشد. تفاوت فقط چند درجه‌ای در دمای محیط، تاثیر قابل توجهی بر تمرکز و کارایی آنان دارد.

تاثیر تهویه مطبوع برروی کارکنان

تفاوت شرکتهای درحال پیشرفت که در عرصه ی بین المللی حرفی برای گفتن دارند با شرکتهایی که در جا میزنند همین است.دفت به تمامی جزییات عنصرهای موفقیت در کار.

دمای آسایش برای یک انسان با بررسیها ۲۱ تا ۲۵ درجه تعیین شده است که درحال حاضر ۲۱ تا ۲۳ درجه بیشتر مدنظر است و بیشتر موردتایید میباشد و بیش از 23 درجه گرم محسوب خواهد شد.

اگر هوای محیط کاری بیش از این باشد:

هر دمایی بالاتر از ۲۳درجه سانتیگراد، بهره‌وری شما را کاهش می‌دهد.

در دمای بالای ۳۰ درجه سانتیگراد، بهره‌وری شما ۹۰٪ نسبت به قبل کاهش پیدا میکند.و همینطور دمای کمتر از 20 درجه نیز کارایی فرد را پایین میاورد.

طبق بررسیها دمای هوای محیط کار در تابسان مهمتر از زمستان عنوان شده است.گرم بودن اتاق کار در تابستان کاهش موارد زیر را به ئنبال خواهد داشت:

بهره‌وری محل کار ۲۰٪

میزان حضور کارکنان ۱۸٪

زمان چرخش پروژه‌ها ۱۳٪

افزایش پریشانی/بی حوصلگی ۴۵٪

آیا تهویه مطبوع بر خلاقیت تاثیرگذار است؟

در مورد دمای هووای بیرون ما کاری نمیتوانیم بکنیم، اما برای تغییر هوای داخل اتاق راه حل وجود دارد: تهویه مطبوع با کنترل میزان رطوبت، دما و کیفیت هوای داخلی یا IAQ که مخفف indoor air quality است،سیستم تهویه مطبوع با فراهم نمودن دمای هوای آسایش و راحتی افراد،بازدهی و افزایش خلاقیت کارکنان را نوید میدهد. همین قضیه منجر می­شود افراد درگیری ذهنی کمتری داشته باشند، ذهنشان بازتر بوده، نسبت به  مسائل پیش رو عمیق تر و با نقطه­ دیدهای متفاوت و بازتر فکر کنند و خلاقیت خود را بیشتر در معرض رشد بگذارند.

نصب سیستم تهویه مطبوع مناسب در کشورهای پیشرفته یک الزام است،چه در بحث بهره وری کارکنان و چه از منظر مصرف انرژی. خصوصاً هنگامی که تابستان سر می­رسد، احتمال اینکه کارکنان یک محیط کاری بی­حال و کم کار شوند بالاتر می­رود. افزایش میزان دما و رطوبت محیط کار روی خلاقیت افراد حاضر در محیط تأثیر می­گذارد. با اینکه راه های بسیاری وجود دارد تا بازده کارکنان یک مجموعه را بالا برد، اما ساختن یک هوای خنک و راحت، سرمایه گذاری ای محسوب می­شود که از آن پشیمان نخواهید شد!

وقتی اتاقی گرم باشد مدام پرسنل در پی یافتن راهی برای خنک شدن میگردند و عملکرد آنان به سرعت کاهش پیدا میکند،با کوچکترین صحبتی که مطلوبشان نباشد بهم میریزند و باعث نزاع و درگیری کلامی یا حتی فیزیکی خواهد شد.

دریافت ایده های نو از محیط کاری با دمای مناسب:

یک اتاق فکر را تصور کنید که افراد در آن برای پرورش خلاقیت خود و رسیدن به ایده های بزرگ­تر، مشغول ایده پردازی هستند . کسی که یک دغدغه ذهنی شخصی دارد و یا شرایط محیطی برایش مهیا نیست احتمالاً فرد ساکتی است و نمی­تواند تمرکز کند. همین اتفاق برای همه افراد گروه می­افتد و همه ساکت خواهند بود اگر هوای تازه و اکسیژن به آنها نرسد یا مدام به فکر خنک کردن یا گرم گردن خود باشند.

از محیطی میتوانیم توقع دریافت ایده های نو و پولساز داشته باشیم که راحتی کارکنان آن تامین گردد،یک اتاق گرم بدون تهویه با افراد زیاد،یا اتاق سرد میزبان ایده های جدید نخواهد بود.

پیشنهاد میکنیم محیط کاری استارت آپهای موفق را بررسی نمایید.

کارکرد سیستم تهویه مطبوع

در یک محیط کاری گرم با بازنمودن پنجره مشکل حل نمیشود.ما نیاز به سیستم تهویه مطبوع داریم که دما را بین ۲۱ تا ۲۳ نگه دارد،در یک هتل و در یک پاساژ یا مجتمع تجاری،هرفروشگاه به صورت مستقل هوای خود را تعیین نمیکند.تمامی پنجره ها بسته و از طریق هواساز هوای تازه ی بیرون با کنترل دما و رطوبت به مجموعه وارد میشود.هوایی آرام و در محدوده ی راحتی افراد.در مجتمع هایی که به هوای تمیز و صرفه جویی در انرژی اهمیت میدهند،دربها نیز الزما پرده ی هوا دارند.

سه عامل بسیار مهم در بالارفتن دمای اتاق عبارت است از دمای بدن افراد،تعداد افراد و دستگاههای تولید گرما.تجربه ی شخصی بسیار ساده و مناسبی در این زمینه دارم.

تجربه شخصی من از این موضوع به جایی برمیگردد که در زمستان بسیار سرد که داخل یک اتاق ۲۰ نفر در حال صحبت بودیم و بخاری با آخرین قدرت درحال کار بود.هوا آنقدر گرم میشد که مجبور میشدیم پنجره ها را باز کنیم.پنجره ها را باز مینمودیم به یکباره همگی یخ میزدیم،و اگر دمای بخاری را کم مینمودیم سرد و بیشتر مینمودیم گرم میشد.کار سیستم تهویه مطبوع رفع همین مشکل است.

تهویه مطبوع در اینجا به کمک ما میاید،نگه داشتن دمای محیط در محدوده ی آسایش با بهره وری انرژی.بایستی یادآوری کنیم بازکردن درب یا پنجره برای خنک شدن در زمستان چه انرژی را هدر میدهد.

اگر صاحب یک کسب و کار و بنگاه اقتصادی هستید یا حتی کارمند هستید که افزایش بهره وری و پیشرفت برایتان اهمیت دارد پیشنهاد میکنیم با متخصصان تهویه مطبوع برای انتخاب سیستم مناسب محل کارتان مشورت کنید،در دراز مدت شگفت زده خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

محتوای جدول

ارسال سریع

ارسال سریع

به محض ثبت سفارش

debit-card

خرید مطمئن

سابقه و اعتبار در فروش

technical-support (2)

پشتیبانی 24/7

همیشه هستیم.

secure-payment (7)

پرداخت راحت

روشهای مختلف پرداخت

ورود

حساب کاربری ندارید؟

سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
0